ژلاتين ، محكم كننده مو و ناخن
گل نرگس
فرهنگی/اجتماعی/علمی/ورزشی/...

به گفته دكتر محمدجواد ناظمي، متخصص پوست و مو زماني كه افراد به طور معمول از رنگ مو استفاده كنند، چون اين رنگ‌ها وارد ريشه نشده است و در سطح ساقه باقي مي‌مانند، مو آسيب چنداني نمي‌بيند، با اين وجود، افرادي كه حساسيت و آلرژي به اين مواد شيميايي دارند، بهتر است از آنها استفاده نكنند.

او درخصوص عوارض استفاده بيش از حد رنگ موها در گفت‌وگو با ايسنا تصريح كرد: استفاده بيش از حد از مواد شيميايي موجود در رنگ مو‌ها باعث ايجاد حساسيت، تحريك، خشك شدن، شكنندگي و كدر شدن موها مي‌شود. علاوه بر اين استفاده مكررمي تواند، عوارض برگشت‌ناپذيري براي بدن به همراه داشته باشد.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به قدمت استفاده از رنگ مو در بين مردم اظهار كرد: در گذشته مردم از رنگ مو‌هايي با منشأ گياهي استفاده مي‌كردند كه از جمله آنها مي‌توان به حنا اشاره كرد كه كاملا براي پوست مفيد است. با اين حال امروزه مواد شيميايي جاي اين مواد گياهي را گرفته‌اند، اما هر دوي اين مواد بر روي رنگدانه مو قرار گرفته و باعث رنگ‌پذيري موها مي‌شود.

شكنندگي و تغيير رنگ ناخن مهم‌ترين عوارض استفاده از لاك

دكتر ناظمي افزود: ساقه مو مانند ناخن، مرده به نظر مي‌رسد، اما ساختمان و بافت مخصوص به خود را دارد كه از لايه‌هاي مختلفي تشكيل شده‌اند، اما در صورت استفاده بيش از حد از رنگ مو و لاك اين لايه‌ها با تغيير شكل روبه‌رو مي‌شوند كه اين امر در لاك زدن با تغيير بافت لايه سطحي، شكننده شدن و تغيير رنگ طبيعي ناخن همراه است كه اين مساله در مورد موها هم تكرار مي‌شود.

او ادامه داد: بسياري از افراد براي استحكام و تقويت هر چه بيشتر ناخن و موي خود از تركيبات كلسيم دار استفاده مي‌كنند، اما به دليل اين‌كه تنها يك‌چهار هزارم سطح ناخن را كلسيم تشكيل مي‌دهد، تاثير زيادي بر تقويت ناخن‌ها ندارند. بنابراين افراد بهتر است از تركيبات دي‌سولفيدي موجو در ژله و ژلاتين‌ها براي تقويت مو و ناخن خود استفاده كنند.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران پيرامون تروماهاي وارده به مو گفت: صاف كردن ، گلد كردن و يا هرتروماي ديگري كه همراه با نيرو و فشار خارجي روي سطح موها هستند، همانند برس كردن، باعث ريزش و كنده شدن موها مي‌شوند.

هنگام صاف كردن موها، سطح مو كه داراي بافتي استوانه‌اي است، تغيير شكل مي‌دهد و شكل اوليه خود را از دست داده و صاف مي‌شود كه اين امر نوعي آسيب به مو به شمار مي‌آيد.

دكتر ناظمي خاطرنشان كرد: استفاده از روغن‌هاي معدني و گياهي از گذشته رواج داشته است، با اين حال امروزه استفاده از ژل‌هاي صنعتي رواج بيشتري دارند، اما هر دوي اين مواد باعث چسبندگي و درخشش موها مي‌شوند، بنابراين ژل‌هاي موجود در بازار اگر داراي تاييديه بهداشتي از مراكز داخلي باشند و در حد اعتدال و به نحو صحيح از آنها استفاده شود، خطر خاصي براي موها ندارند.


javahermarket

javahermarket

javahermarket

javahermarket

javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: